Mam problem - w silniku 1,9 TDI VP AFN (ale dotyczy to również wszystkich VP stosowanych w Octaviach) chcę zamontować koło jednomasowe i klasyczne sprzegło.
Koła pasują od poprzecznie postawionych 1Z, początkowych AGR oraz od benzyn ABF (2.0 16V Golf III GTI 150 KM), 9A (2.0 16V 136 KM), PG (G60). Sprzęgła pasują do nich od G60 lub VR6 motor AAA (tarcze 228 mm na 28 zębów), łożysko wyciskowe pasuje ori od TDI VP.
Czego dotyczy konkretnie pytanie - ile przeniesie momentu sprzęgło od g60 a ile od VR6?
Seryjnie te motory mają odpowiednio 225 i 245 Nm.
Dla ułatwienia podam, że wg katalogu Sachs-a dociski od VR6 i G60 mają te same numery (czyli są to takie same dociski). Tarcze rożnią sie jednak nr katalogowymi. Świadczy to o tym, że ta od VR6 ma albo mocniejsze sprężyny i może przenieść wiekszy moment albo tłumiki drgań ma obliczone dla silnika 6 cylindrowego.
Problem rodzi się stąd, że sprzęgło od AAA jest zdecydowanie droższe jak od G60 a jeśli mają te same dociski to powinny przenosić takie same momenty. A może ktoś wie gdzie dostanę bardzo tanio sprzęgło od VR6? (tak do 400 zł)
Podsumowują - ile momentu przenosi bezpiecznie sprzęgło od G60 a ile od VR6???
Mam problem - w silniku 1,9 TDI VP AFN (ale dotyczy to również wszystkich VP stosowanych w Octaviach) chcę zamontować koło jednomasowe i klasyczne sprzegło.
Koła pasują od poprzecznie postawionych 1Z, początkowych AGR oraz od benzyn ABF (2.0 16V Golf III GTI 150 KM), 9A (2.0 16V 136 KM), PG (G60). Sprzęgła pasują do nich od G60 lub VR6 motor AAA (tarcze 228 mm na 28 zębów), łożysko wyciskowe pasuje ori od TDI VP.
Czego dotyczy konkretnie pytanie - ile przeniesie momentu sprzęgło od g60 a ile od VR6?
Seryjnie te motory mają odpowiednio 225 i 245 Nm.
Dla ułatwienia podam, że wg katalogu Sachs-a dociski od VR6 i G60 mają te same numery (czyli są to takie same dociski). Tarcze rożnią sie jednak nr katalogowymi. Świadczy to o tym, że ta od VR6 ma albo mocniejsze sprężyny i może przenieść wiekszy moment albo tłumiki drgań ma obliczone dla silnika 6 cylindrowego.
Problem rodzi się stąd, że sprzęgło od AAA jest zdecydowanie droższe jak od G60 a jeśli mają te same dociski to powinny przenosić takie same momenty. A może ktoś wie gdzie dostanę bardzo tanio sprzęgło od VR6? (tak do 400 zł)
Podsumowują - ile momentu przenosi bezpiecznie sprzęgło od G60 a ile od VR6???
cena kpl. Sachs VR6 - ok.700zł
sprzegło G60 de facto to to samo co 1Z. Sprzegło VRa ma mocniejsze sprężyny i bezpiecznie przenosi 400Nm a w PL jest jedne autko co na nim na 450Nm i nic nie dzieje sie.
Sprzęgło VRa jest obliczone pod 6-cilindrowca dlatego w 4-cylindrówce traci sie kuluturę pracy na biegu jałowym i czasami pojawia sie wrażenie naglego chwytania sprzęgła. spowodowane jest to mocniejszymi sprężynami
Mam problem - w silniku 1,9 TDI VP AFN (ale dotyczy to również wszystkich VP stosowanych w Octaviach) chcę zamontować koło jednomasowe i klasyczne sprzegło. ....
Zastanów się jeszcze. Jeżdzę Tucsonem CRDi który nie ma dwumasówki i...... cierpię.
Miedzy innymi dlatego że silnik nie znosi obrotów <2000. Nawet przy delikatnym dodawaniu gazu pojawiają się koszmarne wibracje. Po mieście jeździ sie fatalnie. Bardzo często trzeba sięgać do lewarka. Użyteczne obroty na miasto to 2000-3000 czyli ciągłe wachlowanie.
W TDI może być podobnie po wywaleniu dwumasy. W końcu po coś to montują....
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Mam problem - w silniku 1,9 TDI VP AFN (ale dotyczy to również wszystkich VP stosowanych w Octaviach) chcę zamontować koło jednomasowe i klasyczne sprzegło. ....
Zastanów się jeszcze. Jeżdzę Tucsonem CRDi który nie ma dwumasówki i...... cierpię.
Miedzy innymi dlatego że silnik nie znosi obrotów <2000. Nawet przy delikatnym dodawaniu gazu pojawiają się koszmarne wibracje. Po mieście jeździ sie fatalnie. Bardzo często trzeba sięgać do lewarka. Użyteczne obroty na miasto to 2000-3000 czyli ciągłe wachlowanie.
W TDI może być podobnie po wywaleniu dwumasy. W końcu po coś to montują....
wibracji na tym sprzegle nie ma w trakcie jazdy..znajomy mam nawet takie coś w AGRowskiej O1 - chodzi o to ze na wolnch obrotach na luzie słychać jakby rzężenie skrzyni ktore cichnie po wciśnieńciu pedału sprzęgła
...wibracji na tym sprzegle nie ma w trakcie jazdy..znajomy mam nawet takie coś w AGRowskiej O1 - chodzi o to ze na wolnch obrotach na luzie słychać jakby rzężenie skrzyni ktore cichnie po wciśnieńciu pedału sprzęgła
To spoko. Jednak co VAG to nie koreańska tandeta..... :szeroki_usmiech
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Kupiłem już komplet (koło zamachowe i całe sprzęgło od G60).
Dlaczego tak, po pierwsze g60 obliczone ma tłumiki drgań pod 4 cylindry, pod drugie sprzęgło G60 przenosi z palcem w oku potrzebne mi ok. 300 Nm, po trzecie Radzikowski tak mi radził, po czwarte nr katalogowe docisku VR6 i G60 są te same więc sprzęgło spokojnie przeniesie założony moment, po piąte zapłaciłem za kompletne sprzęgło G60 370 zł (oryginalny Sachs) a nie min. 620 zł za VR6.
Sugestią Radzikowskiego było to, że piasta tarczy VR ma inny kształt jak G60 i może obcierać o koło od G60.
Złożone to będzie w tym tygodniu, dam znać jak się jeździ na takim zestawie.
lec, z tego co kojarzę kol.jaro4444, szukał czegoś do swojego innego auta chyba Passata
[ Dodano: Wto 21 Sie, 07 19:24 ]
odnośnie sprzęgła to chyba na próbę założę Purchawowe sprzęgło od AGR-a do mnie 8)
Jedynie co mnie martwi to niestety padnieta dwumasa ale może da się zamontować na moją. To co może niektórzy wiedzieli a ja organoleptycznie ostatnio się przekonałem to to że sprzęgło w AGR (nie pamietam który rok ma Piotrek) i w ASV 2003r jest takie same a różni się tylko nieznacznie tarcza przy wieloklinie, średnica ta sama, docisk ten sam. Ten sam czyli te same numery.
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
300Nm ??? w podpisie juz widze 365 wiec co jest nie tak ?
To sprzęgło będzie w ojca Passacie B4 1,9 TDI silnik AFN 110 KM (silnik oczywiście poprzeczny).
W palanach ma być lekko dłubnięty bo ma już nalatane 255 kkm. :diabelski_usmiech
[ Dodano: Czw 30 Sie, 07 18:42 ]
Sprzęgło założone. Pracuje bardzo dobrze, trzyma też. Rusza się płynnie, nic nie szarpie, podczas jazdy dobrze tłumi drgania. Ogólnie wszystko na plus.
Minusy - na jałowym biegu, na luzie czasem zahałasują sprężyny jakby coś grzechotało w skrzyni. Objaw niegroźny tylko czasem lekko wkurzający.
Generalnie - dużo taniej, ładnie pracuje, dobrze trzyma.
Pozwolę sobie odkopać wątek, problem jest następujący AGR po modach, 157 koni obecnie, chcemy przejść na jednomas i coś mocniejszego żeby pójść wyżej z niutem. Co kupić sprzęgło z G60 czy VR6 ??
Komentarz